403-blogGazdaságKörnyezetKülföldi hírek

BMW és a Volkswagen lépett az akkumulátorgyártásban, a német állam garanciát ad a projekthez.

A járvány alkalmával bebizonyosodott, hogy aki kizárólag az ázsiai piacra helyezi az alkatrész utánpótlási stratégiáját, az bizony nagyon komoly gondokkal nézhet szembe akkor, ha a pandémia helyzetre hivatkozva megállítják a termelést, vagy az alkatrészszállítást.  Csaknem minden európai cég alkatrész utánpótlása az ázsiai termelésektől függ és úgy tűnik, hogy a gazdasági szakemberek rájöttek, hogy ezen a kiszolgáltatottságon enyhíteni kell.

A VW és a BMW a technológiai váltással összhangban próbálják meg az alkatrészgyártást az EU-n belül megoldani, az akkumulátorokkal kapcsolatos fejlesztések és a gyártás is már az EU-ban marad. A következő generációs járművek fontos részei lesznek az energiatároló egységek. 

Nem teljesen maradt ki Kína a bizniszből, mert ugyan ausztráliai bányákból származik majd a nyersanyag (lítium), de a kínai kereskedelmen keresztül jut majd el Európába… A BMW AG 540 millió eurós lítiumszállítási szerződést kötött a kínai Ganfeng vállalattal 2019. decemberében. A szerződés hatálya 2024 végéig tart. A kínai vállalat Ausztráliában termeli ki az akkumulátorok gyártáshoz szükséges lítiumot.

“A szerződéssel biztosítottuk akkumulátor-szükségletünk lítiumigényét” – közölte Andreas Wendt beszerzési igazgató. “2023-ban már 25 elektromosított modell szerepel majd kínálatunkban és ezeknek több mint a fele teljesen elektromos hajtású lesz. Ezzel párhuzamosan nyersanyagigényünk is megnövekedik” – hangsúlyozta.

A BMW tervei szerint 2025-ben már minden harmadik Európában eladott autója elektromos vagy hibrid hajtású lesz.

A német állam támogatja a projektet.


Állami hitelgaranciával áll a német kormány a svéd Northvolt vállalat Volkswagen AG és a BMW AG befektetői részvételével épülő akkumulátorgyár-beruházásai mögé – jelentette be hétfőn a berlini gazdasági minisztérium.
A Northvolt az idén júliusban kapott 1,36 milliárd eurós banki hitelkeretet két akkumulátorgyár megépítésére a németországi Salzgitter és az észak-svédországi Skelleftea városokban. A Northvolt, a Volkswagen és a BMW közös beruházásával épülő svédországi üzem 2021-ben kezdi meg a termelést. A salzgitteri akkumulátorgyártó üzem a Volkswagen és a Northvolt közös beruházásával készül, és a tervek szerint 2024-ben kezdi meg a termelést.  A BMW és a Volkswagen jelenleg ázsiai beszállítóktól vásárolja saját gyártású elektromos autóihoz az akkumulátorokat, az LG Chem, a Samsung, az SKI és a CATL vállalatoktól. Az európai akkumulátorgyár-beruházások célja az európai autógyártást függetlenné tenni az ázsiai beszállítóktól. Adta hírül a portfolio.hu

A támogatás és a hitel most jól jön a BMW-nek.

A BMW veszteséggel zárta a negyedévet.
Veszteséggel zárta az idei második negyedévet a BMW konszern, tizenegy éve az első alkalommal, a vezetés azonban a járványvédelmi korlátozások miatt világszerte beszűkült autópiaci forgalom mellett is bizakodóan tekint az év második fele elé a cég honlapján szerdán publikált eredmény beszámoló alapján. A BMW AG az április-júniusi negyedévben 19,973 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert összes márkája értékesítése után, 22,3 százalékkal kevesebbre a 2019 második negyedévi 25,715 milliárd eurónál. A csoport adó és kamatfizetés előtti (EBIT) eredménye 666 millió euró hiányba fordult 2,201 milliárd euró többletből. A bevételarányos jövedelmezőség a tavalyi 8,0 százalékról 9,5 százalékponttal, 1,5 százalékos veszteségtermelésbe fordult. Tette közzé az MTI

 

Via
PortfolioMTI
Címkék
Back to top button
Close
Close