A Netflix bejelentette, hogy aki nem nézi a filmeket a szolgáltatásukon, annak a fiókját felfüggesztik és nem kell fizetnie a havi díjat. Micsoda jó fejek… Vagy mégsem? Talán egy apró kis marketing húzás és egy példaértékű stratégia áll a háttérben amin mindenki nyer.
… Akkor viszont drága, ha “úgy marad”, azaz ha valakinek régóta nincs ideje filmezni, a havi díj viszont rendszeresen terhelődik a bankszámlájára. A Netflix szerint több százezer ilyen felhasználójuk van. Ők is termelik a bevételt, de nem fair módon – a innovációért felelős Eddy Wu szerint ilyen úton nem szeretne pénzhez jutni a szolgáltató.
Ezért a vállalat először értesítést küld azoknak, akik regisztrációjuk után végül sosem néztek meg semmit az elmúlt egy évben. Az is értesítést kap, aki korábban egy ideig aktív felhasználó volt, de már két éve nem használja a Netflixet. Aki az értesítésre nem reagál, annak deaktiválják a fiókját és így a fizetési kötelezettségét is.
Jó hír, hogy a felfüggesztett fiók adatai megmaradnak, így ha valaki később mégis újra használatba szeretné a profilját, az nem veszti el az előzményeket, valamint az azok alapján kalkulált preferenciákat. …
Írja HVG
Azért mindenesetre vizsgáljuk meg a jófejségen kívül, az esetleges egyéb okokat is.
Az emberek olyan helyen használják a számítógépeiket most már 2 hónapja (otthon), hogy bármikor hozzáférnek az irodában egyébként tiltott ill. korlátozott tartalmakhoz, a filmeket szolgáltató szórakoztató oldalakhoz. Gondolom, hogy akinek eddig nem volt ideje/kedve otthon filmezni, annak nagy valószínűséggel most sem lesz, viszont a rég esedékes lemondását simán el tudja intézni munkaidőben is a saját otthoni hálózatáról. Az pedig nagyon valószínű, hogy ezt sokan meg is tették, hiszen sokan vannak akik próbálják a költségeiket is csökkenteni. Tehát ilyenkor az első amiről lemondunk, az az, ami úgyis pazarlásnak számít. Azért azt ne felejtsük el, hogy a Netflix cégértékét nem csak a havi díjból befolyó összegek alkotják, hanem a hatalmas adatbázis és felhasználói tömeg is a részét képezi. Ezt az információs tőkét nem szabad lebecsülni, hiszen ha ezt tennénk akkor a Facebook sem érne valami sokat. Tehát a Netflix egy olyan döntést hozott, ami alapján az egyáltalán nem biztos havi díjat átváltották információs tőkére. Ebbe nagy eséllyel az emberek többsége belemegy, azon egyszerű oknál fogva, hogy míg egyes cégek értékét jelentősen befolyásolja ez a fajta információs tőke, addig a felhasználóik számára ez a tőke értéktelen és látszólag semmibe nem kerül, hogy átadják azt és kényelmes ráklikkelni a kapott levélben az “OK” gombra.